Snel en effectief behandelen van uw (pijn)klachten.

Zoekt u een deskundige therapeut voor dry needling in Nijmegen? Bij Fysioprof beschikken wij over opgeleide therapeuten die beschikken over de nodige kennis om deze effectieve behandelmethode uit te voeren. Lees hieronder meer over onze dry needling behandeling of kom eens langs bij onze fysioprakrijk in Nijmegen.

Door aan- en ontspannen van uw spieren zet u uw gewrichten in beweging. Een efficiënt werkende spier kan krachtig aanspannen maar ook uitstekend ontspannen. Het niet goed kunnen ontspannen van de spier(en) kan resulteren in pijn, gevoel van stijfheid, minder kracht en bewegingsbeperkingen. Als u (pijn)klachten heeft aan uw spieren dan heeft u mogelijk last van myofasciale triggerpoints. Deze triggerpoints zijn snel en effectief te behandelen met Dry Needling.

Uw therapeut gaat in de pijnlijke spier op zoek naar een pijnlijke harde band met daarin een triggerpoint. Een triggerpoint is een verzameling contractuurknoopjes (kleine krampjes die zonder hulp niet verdwijnen) en is de bron van uw klacht. Wanneer uw pijn een groter gebied betreft zal aanhoudende druk op het triggerpoint deze herkenbare pijn opwekken.

Triggerpoint Dry Needling is een behandelmethode waarbij met snel resultaat een spier kan worden ontspannen. Hierbij wordt het deel van de spier dat gespannen blijft aangeprikt. Uw therapeut gebruikt hiervoor een zeer dunne steriele naald. Van dit aanprikken voelt u niets. Bij een juiste behandeling voelt u wel de korte aanspanning die volgt als het triggerpoint wordt geraakt. Deze korte aanspanning (een twitch) is nodig om de spier(cel) snel te ontspannen en de pijn te verminderen. Bij een eerste behandeling wordt meestal gekozen voor het laten voelen van 1 twitch. In volgende behandelingen kan het aantal twitches en daarmee de intensiteit van de behandeling opgevoerd worden.

Triggerpoint Dry Needling is uitermate geschikt als efficiënte behandelmethode bij onder andere:

• Kaak/kiespijn
  • nek/schouderpijn
  • tenniselleboog
  • overbelastingsklachten (in het algemeen) van spieren

Uw therapeut bij FysioProf is opgeleid bij Myofasciale Pijn Seminars Groningen.

MAAK EEN AFSPRAAK

Indien onze agenda het toelaat, kunt u dezelfde dag nog bij ons terecht. Neem direct contact met ons op.